Hvordan delta på et møte i Teams

Forberedelser og tilkobling

  1. Møt opp 10 minutter før møtestart for å sjekke at internett, møtelenke, lyd og mikrofon virker som det skal.
  2. Du deltar ved å klikke på møtelenken du har mottatt. Hvis du allerede har Teams-appen, åpnes møtet der automatisk. Hvis ikke kan du laste ned Teams her (anbefales) eller delta via nettleser.
  3. Hvis du ikke har en Teams-konto og arrangøren har tillatt det, kan det hende du har mulighet til å skrive inn navnet ditt for å bli med i møtet som gjest. Hvis du har en Teams-konto, velger du Logg på for å bli med.

Avhengig av møtelederens innstillinger, kommer du enten direkte inn i møtet med en gang eller så blir du sendt til et venterom der du må vente på å bli sluppet inn.

Hvordan delta på møtet

Når møtet starter vil mikrofonen og webkameraet ditt være avslått eller påtent, avhengig av hvilke innstillinger møteleder har satt til møtet. 

  1. Du tenner og slukker kameraet ved å trykke på kameraet-symbolet i kontrollpanelet i bunnen av vinduet med teksten start video/ stop video. Ditt kamera er slukket om kamera-symbolet er streket over av en rød strek, og tent om du ikke ser streken.
  2. Prinsippet er det samme. Du åpner og demper mikrofonen ved å trykke på mikrofon-symbolet ved siden av kamera-symbolet. Din mikrofon er dempet om mikrofon-symbolet er streket over av en rød strek, og tent om du ikke ser streken.

Generelle råd for deltakelse

  1. Demp mikrofonen når du ikke snakker.
  2. Hold kameraet tent under møtet (ved mindre møteleder sier noe annet).
  3. Lukk alle programmer som ikke skal brukes i møtet.
  4. Legg bort telefonen og andre distraherende elementer.
Kontakt oss
Ønsker du å komme i kontakt med oss direkte?
Ring Andreas på telefon 940 93 867, eller send en epost til post@remotework.no
Send oss en epost